Fraktbetingelser

Zpikes AS bruker Bring som transportør av pakker. Selskapet følger derfor Bring sine retningslinjer for transport av pakker.

Frakt
Mandag-fredag:
Ved bestillinger gjort før klokken 12:00 ansees bestilingsdagen som første virkedag.
Ved bestillinger gjort etter klokken 12.00 ansees påfølgende dag som første virkedag (med unntak av fredag).

Fredag-søndag + helligdager:
Ved bestillinger gjort fredag etter klokken 12:00, lørdag, søndag eller på andre helligdager regnes påfølgende hverdag (som ikke er helligdag) som første virkedag.

Forsendelsen
Når du som kjøper har bestilt og betalt for varen(e) er det vår oppgave som selger å ferdigstille bestillingen for frakt. Når varen(e) er klare for transport, blir pakken sendt fra vårt lokale til nærmeste terminal. Ønsker du at pakken henges på døren dersom pakken ikke får plass i postkassen, må dette oppgis når du bestiller. Det er du som kjøper som har ansvaret for pakken når den har kommet til din leveringsadresse/nærmeste “Post i butikk”. Skulle det oppstå en uforutsett hendelse som at pakken ikke blir levert eller får skader, kontakter du oss via “kontakt” på hjemmesiden, så skal vi gjøre det vi kan for å hjelpe deg. Vennligst oppgi bestillingsnummer under “din beskjed”.

Pris
ZpikesTape tilbyr gratis frakt i hele landet ved kjøp av 2 varer eller mere. Ved kjøp av 1 vare koster frakt kr 29 ,- . Varene kan ikke spores og er ikke forsikret.

Retur og refusjon
Ønsker du å returnere en forsendelse, vare eller flere varer, tar du kontakt med oss. Du kan kontakte oss via “kontakt” på hjemmesiden. En vare eller forsendelse kan bare returneres hvis emballasjen er uåpnet eller hvis varene er blitt ødelagte under sending. For eksempel kan forsendelsen bare returneres hvis du som kjøper finner ut at du ikke lenger har bruk for varen(e), hvis du ser at det er tydelige skader på emballasjen og/eller hvis innholdet boksen på noen som helst måte er ødelagt. Ved slike uheldige hendelser vil du kunne få refundert pengene tilbake eller få tilsendt en ny forsendelse etter at vi har fått varene returnert. Det anbefales på det sterkeste at du kontakter oss hvis noe skulle skje med forsendelsen. ​Vennligst oppgi bestillingsnummer under “din beskjed”.

Skadet sending​
Zpikes AS frasier seg alt ansvar dersom varen er blitt skadet under frakt.  Hvis du skulle være så uheldig å motta en skadet sending hvor det er klar og tydelig skade på innholdet av en forsendelse, skal du henvende deg til nærmeste postkontor (“post i butikk”) og oss. Dette gjelder for eksempel hvis konvolutten er revet i stykker, boksen er ødelagt/sammentrykt og/eller om innholdet er berørt på noen som helst måte.